Leven

Het stukje van de film waarbij je net niet je handen voor je gezicht slaat. Door de dramatische muziek en de onnodige retorische vragen van de hoofdrolspelers wordt alles extra geaccentueerd. Vreemd is het niet? Hoe wij absurde scenario’s bedenken enkel en alleen maar voor het vermaak voor onszelf. Scenario’s die nooit of zelden in het ‘echte leven’ voorkomen. Hoe we de corny zinnen en de clichés rond gooien in de films en we vervolgens deze als schattige en super markeren. Dit omdat onze favoriete acteurs een rol hierin spelen. Don’t get me wrong, ik ben helaas zelf een sucker voor al deze gekkigheid, maar wat me echt verbaast is de manier hoe wij deze filmscenes toepassen in het echte leven. Hoe wij onbewust (and let’s be honest, ook bewust) denken dat de dingen die in films gebeuren de realiteit zijn. Maar dat is het leven, I guess. Of ‘de leven’ zoals Gnaoui zou zeggen.

Hoewel ik maar één van de miljoenen bloggers ben met een mening over alles, moet ik zeggen dat er voor mij maar één realiteit is. De realiteit die je in de teksten van de Jeugd van Tegenwoordig kan vinden. De teksten waarvan je denkt dat ze absoluut nergens over gaan, maar stiekem staan voor geweldige briljantie. Je weet dat ik niet lieg.

Ergo, films hebben meer impact dan je zou denken. Veel meer, denk ik. u c what i did there?

Geplaatst in Uncategorized

Geef een reactie

