Ziek-ieke dingen #1

Omdat ik ook hetgeen wil delen dat een glimlach op mijn gezicht tovert, heb ik Ziek-ieke dingen bedacht. Hierin heb ik over alles dat leuk is. Gewoon alles.

Mozes And The Firstborn

Mozes And The Firstborn

Mozes And the Firstborn
Deze jongens worden zowat overal geprezen, zitten bij Top-Notch (awesome) en treden op de vetste festivals op. Toch vind ik dat het wel wat meer kan. Ik ben gewoon verliefd. Hun muziek is alles waar je naar zocht.

Tijdens het luisteren naar nummers als Heaven Reprise, de hit I Got Skills en Skinny Girl wordt een nostalgische gevoel opgewekt waarvan je niet eens wist dat je dat had. Niet alleen mooie nummers maar ook harde muziek kan je van Mozes horen. Nummers als Seasons en Bloodsucker. Gewoon harde muziek. Harde muziek met een vleugje eighties erdoor heen. En dan heb je nog mijn favoriet, de reden waarom ik verliefd ben op deze band; het nummer What’s wrong, Momma. Van het lied druipt alles waar ik van hou. En mooie mix tussen The Beatles, The Zombies en gewoon Mozes. Absolute liefde. Dit geeft mij dat warme gevoel van binnen. De mooie gitaarsolo die verstopt is aan het eind van het lied, is was het lied afmaakt.

Hier hun nieuwste clip:


Score op de Ziek-iek-o-meter: LIEFDE

De enige echte Asher Roth

De enige echte Asher Roth

Asher Roth

Genoeg over hipster muziek, nu over de enige, echte ASHER ROTH. Ik heb deze man in actie mogen zien in een klam, donker zaaltje in Amsterdam. Live en op tape zijn niet te vergelijken met elkaar bij deze man. Tape klinkt gruwelijk, maar live is ziek-iek! Hij is ooit in 2009 doorgebroken met het nummer I Love College. Het is zo jammer dat mensen hem alleen van dit lied herinneren, want deze vent is zo veel meer dan I Love College. Hij maakt echte rap. Over dingen die er toe doen. Het leven, de maatschappij en de toekomst.

Vorig jaar kwam mijn held met zijn gratis mixtape Pabbst & Jazz. In deze mixtape is Roth nog steeds de goede oude Roth maar dan keer tien. Sneller, slimmer en genadeloos. De vergelijking met Eminem die boven zijn hoofd hing is totaal verdwenen.
Zijn goed doordachte rhymes worden door de smooth beats van Blended Babies geknuffeld. Asher Roth verrast je met zijn muziek hierin. Hij zingt zelfs een beetje.
Hoewel er eigenlijk niet te kiezen valt tussen alle tracks op de mixtape, vallen twee nummers mij op. Bastermating en Dope Shit. Bastermating omdat hij het gewoon GRUWELIJK doet op deze track. Alles wat ik van hem wil. En Dope Shit omdat het gaat over zijn platenmaatschappijverleden en over wanneer een artiest telt in de business.

Nogmaals, ik houd van deze man. Luister die shit:

Score op de Ziek-iek-o-meter: OFF THE CHARTS

Tagged with: , , , , ,
Geplaatst in Uncategorized

Geef een reactie

